Salgsbetingelser 

Disse betingelsene gjelder ved kjøp av varer eller tjenester på lesdeux.no  (“hjemmesiden”) for levering utenfor Danmark, og du inngår en avtale med:

LES DEUX ApS

Virksomhetens registreringsnummer no. 33506465

Raffinaderivej 10, building J

2300 Copenhagen S

customercare@lesdeux.com

(”Oss”, ”Vi”, ”Les Deux”) 

1. Inngå en avtale

1.1 Ved plassering av en ordre på hjemmesiden godtar du samtidig disse salgsbetingelsene (“Salgsbetingelser”). I tillegg referer vi til generelle regler i salg -og kontraktsrett, inkludert regler om forbrukerkontrakter i Dansk lov,  som også gjelder. 

1.2 Når du vil plassere en ordre velger du varene ved å legge dem til handlekurven. Du kan se, endre og fjerne valgte varer i handlekurven inntil du klikker på “gå videre til betaling”, hvor du blir bedt om å akseptere salgsbetingelsene.

1.3 Ved utsjekk vil du også bli bedt om å angi ditt navn, adresse, telefonnummer, og e-postadresse. Du vil videre bli spurt om å velge leveringsmåte. Du kan på hvilket som helst trinn verifisere at innholdet i din ordre korresponderer med dine ønsker. Det siste trinnet er “Fortsett til betaling”, hvor du må angi betalingsdetaljer. Deretter vil vi motta din ordre.

1.4 Vi kan ikke alltid garantere at vi kan levere varene du finner på vår hjemmeside til rimelig tid, så vel som at det kan være uventede feil i systemet som kan resultere i trykkfeil og ukorrekte priser. Ingen bindende avtale mellom oss har derfor blitt etablert inntil du har mottatt en ordrebekreftelse fra oss på e-postadressen oppgitt ved plassering av ordren.

2. Priser og betaling

2.1 Alle prisene på hjemmesiden er inklusive dansk moms . Vi er ikke ansvarlige for utenlandske skatter og avgifter som kan forekomme på din regning hvis du er bosatt utenfor Danmark. 

2.2 Vi aksepterer følgende betalingsmåter: Visa, Paypal, Visa Electron, Mastercard og Maestro, så vel som Vipps, Google Pay og Apple Pay.  

2.3 Betalingstransaksjonen er håndtert av en betalingstjeneste siden vi bruker Shopify Payments, med verifisering som bruker 3D Secure for sikker betaling. Kjøp gjennom Mobilepay, Google Pay og Apple Pay bruker deres egne verifiseringsprosesser. Transaksjonen er kryptert så dine informasjoner er beskyttet mot tredjeparter. Avgifter kan bli belastet ditt kort ved bruk av spesifikke kredittkort som korresponderer til avgiften belastet av betalingskortets utsteder.

2.4 Ved mottakelse av din ordre reserverer vi beløpet på betalingskortet. Vi vil ikke trekke penger fra din konto inntil varene er sendt fra vårt lager. 

3. Levering

Varene på lager kan normalt forventes å bli levert innen 2-4 virkedager. Du kan velge leveringsmåten som passer deg best:

  • Levering av DHL (Economy ODD) - 2-4 virkedagar. 
  • Levering av DHL (Express ODD) - 1-2 virkedagar. 

                Varene blir levert til adresser i hele Norge, men kun til steder på fastlandet eller øyer forbundet med broer.

3.1 Vi forbeholder retten til å endre leveringsmåte av en bestilling basert på typen og antall av varer i bestillingen. Endringer av leveringsmåte vil ikke medføre utgifter for deg. Med mindre annet er tydelig avtalt, er angitte leveringstider ment som en indikasjon og uten ansvar.

4. Retur og klager

4.1 Vi arbeider for å alltid levere tilfredsstillende produkter som er hvorfor vi kan tilby levering av din ordre innen 30 dager i Norge uavhengig av grunn - Vær oppmerksom på det ekstra håndteringsgebyret på NOK kr når du returnerer en vare. Du kan lese mer om dette i vår FAQ.. Varene må alltid bli returnert i deres opprinnelige stand, for eksempel med intakt hengelapp, prislapp, skoesker og lignende. Varene må bli sendt til vårt varehus:

Les Deux APS

Oldenvej 29A

3490 Kvistgaard

Danmark

 4.2 Du har 24 måneders rett til å klage i overensstemmelse med bestemmelser i den Danske Sale of Goods Act.  

4.3 Dersom du ønsker å klage grunnet en defekt må du gi oss beskjed innen rimelig tid etter at defekten er oppdaget. Hvis du ikke gjør dette kan du miste retten til å klage på bakgrunn av defekten. En klage innen 2 måneder innen du oppdaget varens defekt er betraktet som rimelig tid, se likevel vår seksjon 4.2.

4.4 Det kan forekomme tilfeller hvor vi spør om at du returnerer den defekte varen for en undersøkelse. Du må derfor oppbevare varen trygt inntil du har vært i dialog med oss og vi har avtalt videre prosess for kompensasjon av defekten.

4.5 Defekter vil bli kompensert med erstatning eller refusjon av hele eller deler av kjøpsprisen. Provisjonen om defekter i den danske Sale of Goods Act er gjeldende.  

5. Rett til å angre

5.1 Du har retten til å avbryte dine betalinger og trekke deg fra avtalen uten grunn innen 14 dager. Retten til å angre gjelder i 14 dager telt fra dagen når du:

●      fysisk overtar dine varer når det gjelder kjøp av varer, eller

●      fysisk overtar den siste varen når det gjelder en kontrakt for kjøp av flere varer i en ordre og leveres separat.

5.2 For å ta i bruk din rett til å angre på en ordre, må du informere oss om dette i en tydelig uttalelse, for eksempel med post eller e-post. Du kan gjøre dette ved å sende oss en e-post oppgitt med ditt navn, ordrenummer, og en klar beskjed hvor det står at du ønsker å ta i bruk retten til å angre på hele eller deler av ordren. Du kan bruke standard-skjemaet i bunnen av denne siden eller ved å trykke her.

5.3 Retten til å angre gjelder dersom du sender en melding hvor du utøver retten til å angre før utgangen av angrefristen. Du kan ikke trekke tilbake en ordre alene ved å avslå kvitteringen uten å gi oss en klar beskjed om dette, som angitt i seksjon 5.2. Hvis du utøver din rett til å angre på en bestilling vil vi refundere betalingen vi mottok fra deg for den avbrutte bestillingen, inkludert leveringskostnader (utenom leveringskostnader du har valgt som er dyrere enn den billigste standardlevering tilgjengelig). Vi vil refundere ditt kjøp uten unødvendige forsinkelser og ikke senere enn 14 dager etter at vi har mottatt din erklæring om at du ønsker å bruke din rett til å angre på din bestilling. Se imidlertid følgende seksjoner.  

5.4 Vi refunderer din ordre med samme betalingsmåte brukt i den opprinnelige transaksjonen, med mindre du eksplisitt har avtalt en annen betalingsmåte for refusjonen.

5.5 Vi kan utsette refusjonen inntil vi har mottatt varene fra deg som inngår i den avbestilte ordre eller inntil du har dokumenter at du har returnert varene til oss, hva enn kommer først. Du har kun ansvar for skader på varene som har blitt påført ved håndtering annet enn hva som er nødvendig for å vurdere varene. 

6. Gavekort

6.1 Du kan kjøpe gavekort på hjemmesiden. Når du kjøper gavekort må du samtidig godta salgsbetingelsene. Gavekortet kan kjøpes og brukt for online-bestillinger på hjemmesiden så vel som i våre fysiske butikker.

6.2 Ved betaling av et gavekort gjelder de samme betalingsmåtene som definert i seksjon 2.2. Gavekortene er utstedt av Les Deux ApS.

6.3 Gavekortet kan bli brukt til å betale hele eller deler av den totale ordre. Dersom verdien av gavekortet ikke dekker det totale beløpet av gjeldende ordre, kan mellomlegget bli betalt med annet godkjent betalingsmiddel som beskrevet i seksjon 2.

6.4 Hvis din ordre på hjemmesiden inneholder både et gavekort og fysiske varer, vil betalingsbeløpet for gavekortet bli trukket på tidspunktet for betaling, mens beløpet for de fysiske varene blir trukket fra din konto når varene blir sendt fra oss, i samsvar med salgsbetingelsene.

6.5 Gavekortet blir sendt elektronisk og kan brukes umiddelbart etter utstedelse. 

6.6 Gavekortet er gyldig i 3 år etter utstedelsesdato. Kjøp av gavekort gir deg samme rett til retten til å angre, som definert i seksjon 5. Etter utgangen av gyldighetsperioden, kan gavekortet ikke lenger bli brukt til betaling av varer, men kan bli innløst for kontanter fra utgangsdatoen og 0-12 måneder fram. Gavekort eldre enn fire (4) år fra kjøpsdato kan ikke bli brukt, reaktivert eller innløst.

6.7 Vi tar ingen ansvar for utstedte gavekort gitt at du som kunde er ansvarlig for gavekortet og derfor risikoen ved tap, tyveri, misbruk eller lignende av gavekortet.

6.8 Les Deux forbeholder retten til å gjøre endringer i betingelsene for gavekort fra tid til annen uten å gjøre oppmerksom på dette. Gjeldende betingelser vil være tilgjengelig på hjemmesiden.

6.9 Dersom du har spørsmål angående ditt gavekort er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på følgende e-postadresse: customercare@lesdeux.com

7. Forbehold

7.1 Tekniske og typografiske feil kan forekomme på hjemmesiden. Derfor forbeholder vi oss retten til å gjøre endringer på hjemmesiden uten å gjøre oppmerksom på dette, ligesom vi forbeholder retten i tilfelle av feil.

7.2 Vi kan endre salgsbetingelsene for fremtidige ordre på hjemmesiden uten å gjøre oppmerksom på dette.

8. Henvendelser og klager

8.1 Dersom du har spørsmål, kommentarer, eller ønsker å klage om en vare kjøpt på hjemmesiden, oppfordrer vi deg til å henvende deg til oss i skrift, hvoretter vi vil behandle din henvendelse.

8.2 Hvis vi ikke kan finne en løsning, har du også rett til å rapportere en klage til Center for Klageløsning , Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan også rapportere en klage gjennom klageportalen for Nævnenes Hus - her.

8.3 Kunder som oppholder seg i andre EU-land kan også klage gjennom Europakommisjonens online-klageplattform: http://ec.europa.eu/odr.

9. Opphavsrettigheter

9.1 Innholdet på hjemmesiden så vel som produktene solgt på hjemmesiden, er beskyttet av opphavsrett, designrett og varemerker tilhørende Les Deux og opphavsrett av våre lisensgivere. Dette gjelder funksjoner, software, tekster, bilder, videoer, lyder, merkevarer, design og lignende. Du kan ikke kopiere, endre, publisere eller gjenpublisere materiale fra hjemmesiden.

9.2 Innholdet på hjemmesiden kan ikke bli gjenprodusert eller lagret. Hvis du ønsker å bruke deler av innholdet på hjemmesiden eller annet materiale vi eier, må du ha tillatelse fra Les Deux innen anvendelse.

9.3 Navnet LES DEUX® og merket II® og alle relaterte navn, logoer, produkter og design, så vel som tilhørende rettigheter er eiet av Les Deux og må ikke brukes uten forutgående skriftlig tillatelse fra Les Deux. 

10. Force Majeure

10.1 Du godtar at for hendelser utenfor vår rimelige kontroll, includert men ikke begrenset til streiker, lockouter og andre former for profesjonelle konflikter (uavhengig om de inkluderer vår arbeidskraft eller andre parter), mangler i transportnettverket, naturkatastrofer, epidemier (inklusive COVID-19 i nåværende så vel som fremtidige former som kan gi forsinkelser i produksjon og levering), krig, opprør, sivil urolighet, påført skade, lovlydighet med lov eller offentlige myndigheter, regler, reguleringer eller instruksjoner, vanskeligheter med anskaffelse av tillatelser, særlig import -og eksportlisenser, ulykker, feil i fabrikk eller maskiner, strømmangel, brann, flom, storm eller leverandørers samt underleverandørers forsømmelse som forhindrer tidsmessig utførelse av kontrakten ("Force Majeure"), kan leveringstiden av våre tjenester bli forlenget tilsvarende tidsforløpet av en Force Majeure-hendelse og dens konsekvenser. Vi vil umiddelbart gi beskjed i om leveringsforsinkelser i tilfelle av Force Majeure.

11. Vår bruk av personlig data (Privacy Policy)

11.1 For å inngå og innfri en avtale med deg registrerer vi og behandler personlig data om deg, inklusive:

  • Ditt navn
  • Din adresse 
  • Ditt telefonnummer 
  • Din e-postadresse

Du kan lese mer om vår behandling av personlig data i vår personvernerklæring som er tilgjengelig her.

12. COOKIES

12.1 Vi anvender cookies på hjemmesiden. Les mer om bruk av cookies i våre betingelser herunder: Cookies.  

STANDARD Withdrawal Form

Dette skjemaet skal kun bli utfylt og returnert i tilfellet av at retten til å angre er utøvet.

- Til [sett inn navn til forretningsperson, fysisk adresse, fax-nummer og e-postadresse av forretningsperson hvis relevant]:

- Jeg/vi (*) gir herved beskjed om at jeg/vi (*) ønsker å ta i bruk vår rett til å angre i forbindelse med min/vår (*) kontrakt angående følgende varer (*)/levering av følgende tjenester (*) 

- Bestilt på (*)/mottatt på (*)

- Navn på forbruker (Navn på forbrukere)

- Adresse til forbruker (Adresse til forbrukere)

- Forbrukernes underskrift (Forbrukernes underskrift) (bare hvis innholdet av skjemaet er sendt i papirform)

- Dato

(*) kryss ut der det er relevant.

(Lov om forbrukerkontrakter, bilag 3, som er tilgjengelig her: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457#Bil3)