About Les Deux

About Les Deux

The History of Les Deux

Les Deux er historien om et tverrkulturelt forhold mellom en politisk flyktning og en forstadsgutt; to personligheter som inspirerte hverandre basert på deres mangfold. 

Autentisiteten av dette forholdet skapte rammene for Les Deux – et unikt møte mellom mentaliteter. 

Selv om vi har kommet en lang vei siden dette, har vårt DNA aldri endret seg. Våre forskjeller har hjulpet oss til å alltid inspirere hverandre for å aldri slutte å følge visjonen vår. 

Les Deux ble skapt med internasjonale røtter og siden den første høstkvelden da reisen startet har vi ikke sett tilbake. Vi har fortsatt jakten etter å bli det mest meningsfulle motemerket i verden.

The vision was to create a niche in the fashion industry based on a dualistic approach that combined the two completely different styles; prep boy Ivy League meeting the unpretentious street fashions. The adventure started with just a t-shirt and evolved into a global brand represented by more than 500 retailers.

At Les Deux we believe in unifying human relations across physical and cultural borders by defining a visionary lifestyle based on compassion, creativity and the freedom to aim high - we make premium apparel. 

VÅRE FORMÅL

Vi streber etter å skape et bedre liv gjennom Les Deux som merkevare. Vår visjon er å bli det mest meningsfulle motemerket i verden med en hensikt om å inspirere folk til å følge drømmene sine ved å engasjere seg i verden vi lever i og sammen etterlate en betydelig arv. 

VÅRE VERDIER

Inspirere - vi vil inspirere andre til å følge deres drømmer og aldri stoppe med å tro på seg selv. Alt vi gjør skal settes i verden for å inspirere de omkring oss. Om det er måten vi designer og kommuniserer våre kolleksjoner på, om det er våre samarbeidspartnere eller om det er måten vi jobber på. Vårt inspirasjonsunivers er bredt og tar utgangspunkt i den moderne manns verden.

Personlige relasjoner - i alt vi gjør ønsker vi å gjøre det personlig og meningsfylt. Vi mener at det er nødvendig å bygge tillitsfulle forhold med alle vi jobber med, alle som følger oss på reisen og alle vi har den minste relasjon til. Vi ønsker å inkludere dem i vårt kontinuerlige arbeid mot å bli verdens mest meningsfulle brand og påvirke så mange mennesker som mulig gjennom det. 

-

Grundighet - uansett hva vi gjør strekker vi oss for å yte vårt maksimale og konstant presse oss selv til å bli bedre. Vi ønsker å bli verdens mest meningsfulle brand for så mange mennesker som mulig gjennom en inspirerende tilgang til det vi jobber med. Grundighet er et viktig element for å oppnå dette målet. Derfor er det en innebygget felles forståelse for det vi gjør som brand.  

Arv - vår samfunnsmessige påvirkning er avgjørende, noe som betyr at vi bryr oss om hvordan vi driver vårt brand og den verden vi lever i. Dette blir gjort spesielt gjennom vårt Les Deux Legacy initiativ som har to primære fokusområder; bæredyktighet og veldedighet. Alt arbeidet med Les Deux Legacy handler om å etterlate en arv vi kan være stolte av og takle disse problemene på en inspirerende måte.

Les Deux Legacy

Les Deux Legacy er vår måte å gi tilbake til verden gjennom fokusert arbeid med bærekraft og veldedighet. Les Deux handler spesifikt om å skape en arv vi kan være stolte av! Vi ønsker å være mer enn bare et klesmerke – vi ønsker å bli oppfattet som en meningsfull merkevare i folks hverdag og inspirere verden rundt oss gjennom alt vi gjør.